Friday, November 16, 2018



BBM3410/18: HANTU CANTIK

Semasa menjalani latihan praktikal pelbagai pengalaman pahit dan manis. Antara pengalaman yang tak dapat dilupakan ialah mengikuti program yang dianjurkan di kolej tempat saya praktikal make up bridal. Salah seorang pelajar kat situ minta tolong aku jadi aku pun kata boleh tolong mana yang mampu tolong. Aku tanyalah “miss nak tolong apa ye” lepastu dia kata tolong jadi model salah satu student.

Oleh kerana aku baru je kat situ jadi mungkin dengan cara ni aku boleh jadi lebih rapat dengan pelajar kat situ. Aku pun setuju la untuk jadi model muka tu sebab aku fikir Cuma make up je jadi tiada masalah bagi aku.

Semakin hari program tu nak berlansung mesti la nak ada persediaan dan rehearsal majlis. Rupanya aku salah maklumat pula. Ingatkan make up muka sahaja rupanya kena ‘catwalk’ siap ada pentas lagi ala-ala macam pentas fashion show giteww ualls.. hahahaa.. Matilanakk aku ni dah la keras macam kayu.

Lepas tu pergi tengok baju. Baju pengatin dah macam ala-ala princess pulak. Siap ada latihan catwalk lagi. Dan lagi satu yang paling terkejutnya aku ialah program tu di buat disalah satu mall yang besar kat tempat praktikal. Aduhh masalah sebab walaupun aku jenis gila-gila tapi penyegan jugak aku.

Masa hari kejadian tema bridal tapi yang scary la. Haa kau tengok hasil seni salah seorang pelajar. Memang power budak ni. Cantikkan make up. Orang panggil make up pengantin hantu tapi hantu cantik la. Huhu.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/ TUGASAN FACEBOOK Tugasan kali ini, Prof telah menyuruh kami untuk memuatnaik dua status mengenai Profesor Normaliza. dal...