Friday, November 16, 2018

BBM3410 : MAKNA DI SEBALIK WARNA ROS
Adakah anda pernah menerima bunga ros dari seseorang ataupun anda member bunga ros kepada orang lain. Adakah anda tahu setiap warna ros mempunyai makna yang tersendiri. Jom sama-sama kita mengetahui makna disebalik warna ros.
WARNA MERAH HATI

Jika menerima warna ros ini membawa maksud perasaan cinta yang tulus dan sayang dari hati yang ikhlas dari seseorang yang mencintai anda. Wah beruntung siapa yang dapat bunga warna ini.


WARNA UNGGU
Sekiranya anda menerima bunga ros berwarna ungu dari seseorang membawa maksud yang tersendiri iaitu sebagai tanda cinta pandang pertama dengan anda. Warna ini juga melambangkan keagungan, kemegahan dan kemewahan.


WARNA PUTIH
sebagaimana warna putih melambangkan suci dan bersih maka ros putih membawa maksud untuk meluahkan rasa cinta yang suci dan tulus ikhlas di dalam suatu perhubungan. Mesti orang yang member bunga ini betul-betul ikhlas mengharapkan hubungan yang ikhlas.


WARNA HITAM
Ros ini membawa maksud kelahiran semula, kematian atau boleh dikatakan untuk permulaan hubungan yang baru. Bagi mereka yang ingin memutuskan hubungan dengan pasangan, bunga ini boleh diberi kepada pasangan dengan membawa maksud selamat tinggal. Namun begitu, bunga berwarna hitam ini amat sukar untuk ditemui.



WARNA PINK
Saya suka warna ni sebab comel sangat. Jadi apa sebenarnya makna warna ini. Selalunya ros warna pink cerah membawa maksud kekaguman dan tanda simpati. Terdapat warna pink cerak dengan gelap. Kebanyakan wanita akan lebih suka pink cerah sebab ia warna yang lembut dan selalu dikaitkan dengan sifat wanita itu sendiri yang mempunyai sikap yang lembut, dan ayu. Sebaliknya warna ros pink gelap membawa maksud menunjukkan tanda penghargaan kepada penerima.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/ TUGASAN FACEBOOK Tugasan kali ini, Prof telah menyuruh kami untuk memuatnaik dua status mengenai Profesor Normaliza. dal...