Tuesday, October 9, 2018


BBM3410/18 : SATU SUMPAHAN ATAU JODOH


Pehhhh tajuk tak boleh blahh..Hahaha. Pada 29/9-30/9 telah berlansung majlis perkahwinan adikku emaliza. Sebenarnya ini merupakan majlis perkahwinan yang kedua di dalam rumah ini tapi yang pertama bukan aku yang jadi pengantinya tapi adikku Aisyah juga. Okay kiranya dah dua orang adikku sudah berkahwin..Ohh lupa aku mempunyai 3 orang adik di bawah aku dan aku merupakan anak sulung. Sepanjang majlis sedara mara semua menyakat aku suruh bila aku nak kahwin. Mak cik aku cakap tak baik langkah bendul sebab bila kau dah lepas adik dulu berkahwin ianya satu sumpahan yang kau takkan berkahwin sampai bila-bila.. Apa punya cerita lah yang pastinya tidak sahih sama sekali sebab jodoh di tangan Allah.. Aku sebagai kakak sulung akan lepaskan adik-adik dulu supaya akaknya tak risau dah. Lagipun dah jodoh adik aku sampai dulu kan takkan nak halang. Ehh kita bukan memilih tau sebab aku dan dia masih belajar dan ada matlamat masing-masing. Apa-apa pun aku bersyukur atas segala nikmat yang Allah berikan dan aku sedang berusaha untuk menjadi lebih baik. Doakan aku ye kawan-kawan semoga aku beristiqamah bermula dari hati. Ini aku tunjuk beberapa keping gambar majlis perkahwinan adikku emaliza..Nasib sempat bergambar sebab yela tuan rumah busy sikit sampai nak makan pun tak sempat.

Keluarga Kecilku. My Nyawa. haaa sedih sepatutnya ada lagi sorang adikku Aisyah Tapi dia pergi hantar keluarga belah lelaki balik rumah.. takpe walaupun kau takde dalam gambar tapi ada dalam hati..cewahhhh


Thanks korangg sanggup datang dari Upm sebab nak datang majlis adik aku. Tapi ada cerita kelakar tau sebab nak datang rumah aku sesat sampai ke gunung ledang..Aduii ni mesti korang turun kat tangkak ni..kan dah kene patah balik jauhh tu.. lain kali turun tol simpang ampat atau jauh sikit tol senawang ye. 


Nak cakap gambar ni sebenarnya sangat mahal. Yang tahu je tahu. Dan aku bersyukur atas segala perancangan Allah.

Sebenarnya banyak gambar lagi nak share tapi terlalu peribadi..Hehe. Apa-apa pun terima kasih sebab sudi baca coretan aku yang tak seberapa ni.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/ TUGASAN FACEBOOK Tugasan kali ini, Prof telah menyuruh kami untuk memuatnaik dua status mengenai Profesor Normaliza. dal...