Thursday, October 11, 2018


BBM3410/18 : MALANG ATAU HADIAH

          Okay bila kamu semua membaca coretan ini aku pasti korang akan fikir elehhh benda biasa je, rilek la sistor gitu...huhu tapi bila korang mengalaminya ianya betul-betul menguji kesabaran aku. Macam ni pada 6/10/2018 tarikh yang tidak akan aku lupa. Pada hari tu majlis perkahwinan adikku belah lelaki. Adikku perempuan jadi belah suami dialah kan. Jadi keluarga kami kira bertandang ke sana pula.
          
          Aku pendekkan cerita lah sebab takkan nak cerita dari bangun pagi sampai kami di majlis itu. Macam ni ceritanya masa majlis tu kan belah lelaki telah sediakan meja santapan raja sehari sekali dengan keluarga. Jadi aku ambil tempat untuk duduk boleh dikatakan tempat vip la gitu. Aku makan la macam biasa..aku duduk sebelah mak aku dan mak aku duduk sebelah pengantin jadi korang bayangkan macam mana keadaan tu. Lepas tu aku nampak lah lauk ketam jadi aku bangun untuk ambil lauk tu. Bila aku dah ambil lauk tu aku nak duduk tak perasaan kerusi tu dah jatuh ke bawah. Memang sebelum tu aku dah tahu tanah tu tak rata jadi aku rasa boleh duduk situ kalau berhati-hati. Bila dah ambil makanan tu aku terus duduk tanpa tengok dulu kerusi tu apalagi terus jatuh tergolek kat belakang sekali dengan lauk ketam tu...Hahaaa time aku menulis ni aku dah boleh geelakkan diri aku sendiri. Masa jatuh aku tak tahu nak cakap macam mana perasaan tu, rasa nak mencarut, marah dan menangis. Antara 3 pilihan tu aku pilih menangis. Masa tu juga mood aku keluat, hilang selera makan dan aku memang pantang orang nak ambil gambar aku masa tu.

          Yela kau bayangkan meja pengantin mengadap orang kan dah tentu-tentu aku jadi tumpuan. Ya Allah malu gilerr masa tu yela dah pakai baju dan make up elok-elok untuk majlis tu tapi dah kene cop dulu dengan lauk ketam. Hahahaa..memang malang nasib aku hari tu. Boleh merajuk dengan semua orang taknak makan taknak ambil gambar bersama keluarga masa tu. Aku rasa rugi sangat tak ambil gambar dengan keluarga aku..Sorry lisa sebab masa tu takde mood lansung nak buat apa-apa rasa nak balik terus je. 

          Tapi aku rasa bersyukur sangat sebab aku yang duduk kerusi tu. kalau mak aku yang duduk mesti dah jatuh mak aku. Takpe la biar aku yang jatuh dari mak aku. Tengok sayang aku kat mak aku. Pada hari itu mungkin satu hari yang malang bagi aku tetapi juga hadiah bagi aku sebab dari sebab aku dapat muhasabah diri dan berfikiran positif mungkin ada hikmah di sebalik itu.

MAAF UNTUK CORETAN KALI INI TIADA GAMBAR SEBAB AKU SEDIH MASA KEJADIAN TU.

2 comments:

  1. Aku baca pun bantai gelak, ahahha...Maaf weh. Sebab aku tahu tahap mali tu macam apa.Hihihi. Ingat cukup laa jatuh tangga je an,akah3..
    Maaf aku mampu rasa geli hati je skrg.Hahhhahahha

    ReplyDelete
  2. hahaaa.. yela sekarang sakit tu dah takde tapi kalu ingat balik jadi kelakar pulak.

    ReplyDelete

BBM3410/ TUGASAN FACEBOOK Tugasan kali ini, Prof telah menyuruh kami untuk memuatnaik dua status mengenai Profesor Normaliza. dal...