Tuesday, October 2, 2018


BBM3410/18 : AKASIA PRODUCTION - Kuliah Minggu 3













Pada kali ini pelajar BBM3410 telah diberikan tugasan berkumpulan. Kumpulan saya ialah kumpulam Akasia production yang terdiri 10 orang ahli iaitu saya, fatin, mira, hasmida, nani, syu, dini, fidah, syira dan dzuraini.

Setiap berkumpulan hendaklah menghasilkan gambar mengikut jenis-jenis shot terdiri daripada mug shot, long shot, medium shot, Potrait, Bird's eye view dan over the shoulder. Setiap kumpulan perlu mengambil 3 keping gambar pada setiap shot. Tugasan tersebut mestilah dihantar ke dalam akaun instagram masing-masing.


                                                                 








                                                        MUG SHOT



                       
                                                               








                                                  LONG SHOT



 



                                                                  MEDIUM SHOT


 
OVER THE SHOULDER



                                                         BIRD'S EYE VIEW




  

                                                             POTRAIT


Antara lokasi pengambaran sekitar Bukit Ekspo, Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi dan sekitar Serdang. 

Pelbagai cabaran yang telah dihadapi semasa tugasan ini dijalankan ialah kekangan masa. Ini kerana tidak semua pelajar yang mempunyai jadual masa yang sama. Oleh itu, kami perlu mencari masa yang sesuai untuk kami sama-sama menyiapkan tugasan. Selain itu, cabaran yang dihadapi ahli kumpulan kami ialah untuk gambar birds eye view. Ini disebabkan kami perlu mencari idea pemandangan bagi seekor burung. Kami perlu mencari tempat yang tinggi dan mengangap seperti mata seekor burung.



Walaupun begitu, saya sangat seronok melakukan tugasan ini bersama dengan rakan-rakan ahli kumpulan yang banyak membantu untuk menghasilkan gambar yang menarik.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/ TUGASAN FACEBOOK Tugasan kali ini, Prof telah menyuruh kami untuk memuatnaik dua status mengenai Profesor Normaliza. dal...